رئیس کل دادگستری استان فارس: نگرش غالب در سیستم قضایی تقویت جایگاه و شأن وکلا است

رئیس کل دادگستری استان فارس: نگرش غالب در سیستم قضایی تقویت جایگاه و شأن وکلا است

رئیس کل دادگستری استان فارس در دیدار اعضای جدید هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد برنقش و جایگاه ویژه وکلا در نظام دادرسی کشور تأکید کرد.

علی القاصی در این دیدار با اشاره به این که همه قضات ، وکلا،کارشناسان و کارکنان در مجموعه قضایی در خدمت اجرای عدالت در جامعه هستند گفت: در یک نظام دادرسی ما در کنار قضات شریف  وکلای پایبند به اخلاق و با دانش جایگاه و نقش برجسته ای دارند و این دو قشر درکنارهم، پاسخگوی خواست مردم در راستای احقاق  حق خود می باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان این که نقش وکلا در قوانین موضوعه و نظام دادرسی کشور به قدری معنا دار و سنگین است که در این جایگاه همتراز با قوانین روز کشورهایی  اروپایی تدوین و ترسیم شده است گفت: حضور وکیل در پرونده ها از جمله حقوق جدائی ناپذیر متهمین است و داشتن وکیل حق مسلم افراد است که هیچ کس نمی تواند آن را محدود کند.

رئیس شورای قضایی استان فارس در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری با تأکید بر این که دیدگاه و نگرش غالب در سیستم قضایی تقویت جایگاه و ارتقاء شأن و منزلت وکلا در راستای کمک به احقاق حقوق مردم و تحقق عدالت اسلامی است تصریح کرد: قبل از هر چیز لازم است جامعه وکلا به عنوان یک قشر فرهیخته خود به ارتقاء منزلت و کلا کمک کنند که در این بین نقش هیأت مدیره و روشنفکران این مجموعه ایفای نقش پدرانه است.

القاصی با بیان این که عدم پایبندی افراد معدودی در اصناف، گروه ها و مناصب گوناگون نباید به حساب همه گذاشته شودگفت: تعهد همه ما به افراد با اخلاق و شریف حفظ و صیانت از جایگاه و منزلت آنان و پیشگیری از لطمه به حیثیت همه افرادی است که در آن موقعیت قرار دارند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین با ستایش جایگاه علمی وکلا گفت: رشد علمی وکلا و قضات در نهایت به تحقق بستر عدالت منجر خواهد شد و در این راستا مجموعه قضایی استان آمادگی دارد از ظرفیت های علمی و پژوهشی وکلا به خصوص در انعکاس تحلیل های کاربردی در امر اصلاح و تنقیح قوانین بهره ببرد.

وی همچنین بر اهمیت نقش نظارتی هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری در سالم سازی محیطی و درون سازمانی تأکید کردو خاطر نشان ساخت: باید تلاش کنیم با ایجاد تعامل بستر جایگاه این حوزه مهم، مقدس و قابل تکریم را ارتقاء و تصورات منفی را از افکار عمومی بزدائیم.

پیش از این رئیس هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد نیز با بیان این که رشد و ارتقاء خدمات دستگاه قضایی در جامعه ملموس است از آمادگی اعضای جدید هیأت مدیره در راستای تفاهم و ارتقاء جایگاه اجرای تحقق عدالت در هر دو مجموعه خبر داد.

وی همکاری کانون وکلای دادگستری در اجرای برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و آموزش را بسیار نزدیک توصیف کرد و افزود: توسعه امر معاضدت و کمک به تأسیس نهادهای داوری از جمله دیگر همکاری های دو جانبه مجموعه قضایی و کانون وکلا ارزیابی کرد

پارسا برایمن سازی محیطی در راستای حفظ شأن وکالت برپایه محور همکاری متقابل با دستگاه قضایی تأکید کرد.

وی همچنین برپایی نشست های فصلی مشترک و ایجاد ارتباطات منظم در راستای حل مشکلات و همگرایی بیشتر تأکید کردو افزود: هیأت مدیره جدید برنامه ای مدون در راستای گسترش همکاری در همه حوزه ها با مجموعه قضایی استان  در دستور کار دارد.

منبع: دادگستری کل استان فارس

لینک دسترسی مستقیم:

http://www.dadfars.ir/Default.aspx?tabid=2507&articleType=ArticleView&articleId=140090

 

به اشتراک بگذارید
Aliasghar Fadaei
Aliasghar Fadaei
مقالات: 96

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *