گزارش تفاهم نامه فی مابین کانون وکلای دادگستری فارس و شهرداری شیراز

تفاهم نامه ای مابین کانون وکلای دادگستری فارس و شهرداري شیراز روز ۱۷ مرداد در خصوص تعاملات مربوطه منعقد شد.
جناب ابوالپور، بازرس كانون وكلای فارس با بیان اینکه هدف اين تفاهم نامه آموزش حقوق شهروندي به شهروندان از سوی وكلاي دادگستري و استفاده از ظرفيت هاي كانون وكلا است، گفت: شهرداري در دستیابی به اين هدف موثر است و كانون وكلا آمادگي خود را به صورت تخصصي در اين زمينه اعلام می کند.
جناب حسن پور، رئیس دايره حقوقي شهرداري شیراز نیز انعقاد اين تفاهم نامه را فعالیتی مبتکرانه برشمرد و گفت: تاكنون شهرداري به اين شكل موضوع حقوق شهروندي را به شهروندان ارائه نکرده است.
جناب چوبینه، معاون فرهنگي شهرداری شیراز كه اعتقاد دارد در حوزه فرهنگي نیاز به سنجش احساس می شود، گفت: باید بدانیم که یک شهروند ايده آل چه ويژگي هایی دارد و با توجه به تخصصي بودن موضوع، اعضاء كانون وكلا در اين زمينه راهكار ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه بستر هاي مناسبی در اين زمينه وجود دارد، اضافه کرد: در ناآرامي هاي اخير تنها جايي كه مورد آسيب قرار نگرفت، فرهنگسراهاي شهرداري بود؛ زیرا شهروندان فرهنگسراها را متعلق به خود مي دانند.
چوبینه، افزود: حوزه اجتماعي بسيار پيچيده است و ۱۳ هزار نیروی شهرداري به آموزش نیاز دارند و شهرداري از این موضوع استقبال می کند.
جناب شایان منش، نايب رئيس كانون وكلاي دادگستري به مذاكرات انجام شده اشاره کرد و گفت: مقرر شده كه در سطح شيراز كلينيك هاي آموزش حقوق راه اندازي شود و كانون وكلا در اين مجموعه ها از تجربيات همكاران وكيل استفاده خواهد کرد.
وی ادامه داد: تحت عنوان كلينيك خانواده يا كلينيك حقوق شهروندي اگر از مشاور هم استفاده شود، كيفيت كار افزایش خواهد یافت.
شایان منش با اعلام اینکه در فرهنگسراها به شهروندان مشاوره هاي حقوقي كاربردي ارائه خواهد شد، گفت: اطلاع رساني به افراد در مراكز فرهنگسراها باید از طريق ياوران شوراها و همچنين عوامل فرهنگسرا انجام شود.
جناب دهقاني، رئيس كميسيون حقوق بشر كانون وكلا ساختار حقوق بشر را در اغلب جوامع، ساختار اجتماعي دانست و گفت: در اين راستا دو بعد را دنبال خواهيم کرد که نخست آگاه سازي شهروندان از حقوق اجتماعي و در بخش بعدی نیز دفاع از اين حقوق را بر عهده خواهيم داشت.
جناب زارع، معاون شهردار نیز در این جلسه گفت: در نقاط محروم شيراز عموما عدم آگاهي شهروندان، نمود بیشتری دارد كه باید ارائه خدمات در اين نقاط گسترده تر باشد.
وی اضافه کرد: در خصوص اطلاع رساني نيز مناطق شهرداري با كليه امكانات همكاري لازم را خواهند داشت.
سركار خانم قربان زاده، رئيس كميسيون معاضدت كانون وكلا با بیان اینکه ابتدا بايد فعالیت شهرداري شیراز در اين زمينه بررسی شود، گفت: لازم است در بسیاری از موارد از زحمات و تعاملات شهرداري تقدير کرد که برای نمونه كودكان كار، افراد فاقد شناسنامه و كودكان بد سرپرست از آن جمله اند.
سركار خانم رضايي، دبير كميسيون بانوان كانون وكلا با اشاره به اینکه جامعه هدفِ اين تفاهم نامه عموما خانم ها هستند، گفت: بزرگترين مشكل در خصوص خانم ها بحث ازدواج و طلاق است و باید قبل از ثبت ازدواج، مشاوره لازم در خصوص حقوق آنها ارائه شود.
وی اضافه کرد: خانم هايي كه همسر خود را از دست داده اند برای سرپرستي فرزندان به آموزش نیاز دارند.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

به اشتراک بگذارید
نویسنده سایت
نویسنده سایت
مقالات: 266

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *