گزارش نود و یکمین،نود و دومین، نود و سومین، نود و چهارمین ، نود و پنجمین نود و ششمین و نود و هفتمین جلسه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

به نام خدا

گزارش نود ویکمین جلسه هیأت مدیـره کانون وکلای دادگستری منطقـــه فارس

به تاریخ 1403/4/10 نودو یکمین جلسه هیأت مدیره با حضور اعضای لصلی تشکیل وپس از شور و مشورت بدین شرح اتخاذ تصمیم گردید.

۱- با استعفای آقای امین رحیمی از ریاست کمیسیون اتفاقی و تسخیری موافقت به عمل آمد و وفق نظر اکثریت اعضا به عنوان رئیس اداره معاضدت تعیین گردیدند .

۲- پیشنهاد کارگروه ماده ۳۹ در خصوص تعیین شهر محل اشتغال کارآموزان و نحوه اختصاص ظرفیت کارآموزی به حوزه‌های قضایی تابعه دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد مورد موافقت و تصویب واقع و مقرر گردید کمیسیون کارآموزی در اجرای این مصوبه بر اساس فاکتورهای مقرر و پیشنهاد کارگروه نسبت به تعیین شهر محل اشتغال کارآموزان ورودی ۱۴۰۲ حداکثر ظرف مدت دو هفته اقدام و گزارش خود را به هیئت مدیره اعلام نماید.

3- درخواست انتقالی تعدادی از همکاران وکیل مطرح و با توجه به شرایط مقرر در آئین نامه نقل و انتقالات و اظهار نظرکمیسیون نقل و انتقال حسب مورد اتخاذ تصمیم شد .

به تاریخ 1403/4/20 نودو دومین جلسه هیأت مدیره با حضور اعضای لصلی تشکیل وپس از شور ومشورت بدین شرح اتخاذ تصمیم گردید.

۱- با درخواست تعدادی از کارآموزان محترم ورودی ۱۴۰۱ مبنی بر اعمال ماده ۳۹ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری جهت تعیین شهر محل اشتغال مطرح نظر به عموم و اطلاق ماده ۶۴ آیین نامه مذکور و موثر بودن قانون نسبت به آتیه با پذیرش درخواست همکاران محترم کارآموز ورودی ۱۴۰۱ مقرر گردید بر اساس ماده ۳۹ موصوف اقدام و با توجه به اینکه سابقاً مصوب و مقرر گردیده است که کمیسیون اختبار و کارآموزی بر اساس مولفه‌ها و ابلاغ شده به آن کمیسیون در این مورد جهت کارآموزان محترم ورودی ۱۴۰۲ اقدام کنند بر همین اساس نیز در مورد کارآموزان محترم ورودی ۱۴۰۱ اقدام مشابه معمول و اجرا نماید

2-در خصوص تعیین تکلیف در مورد صدور پروانه کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون ورودی ۱۴۰۲ و همچنین فعال نمودن Cms آنان و نیز شروع مرحله دوم کارآموزی آنها مقرر گردید اولاً در مورد آن دسته پذیرفته شدگان پروانه کارآموزی آنان صادر و همچنینcms  آنها نیز جهت فعالیت وکالتی فعال گردد ثانیاً با توجه به ضرورت بررسی بیشتر جهت تعیین محل اشتغال کارآموزان محترم مذکور پیرو مصوبه سابق و اینکه تا زمان تعیین محل اشتغال مانعی جهت طی دوره کارآموزی در شیراز وجود ندارد لذا متعاقباً در این مورد اقدام لازم انجام خواهد شد به نحوی که حتی المقدور محل اشتغال کارآموزان با شرایط وضعیت آنها مطابقت داشته باشد و بر همین اساس مقرر گردید کارآموزان محترم جهت انجام  تکالیف کارآموزی به دادگستری معرفی گردند.

به تاریخ 1403/4/24 و 1403/4/31 نود و سومین و نودوچهارمین جلسه هیأت مدیره با حضور اعضای لصلی تشکیل وپس از شور ومشورت بدین شرح اتخاذ تصمیم گردید.

1-درخواست کمیسیون انتشارات مبنی بر پرداخت مبلغ43/065/000 ریال به عنوان (بابت) ۸۷ نسخه افزایش تیتراژ نشر به کانون مطرح و مورد موافقت قرار گرفته است .

۲- مقرر گردید همایش فصلی در مورد اعلام عملکرد هیئت مدیره در فصل بهار سال جاری به صورت تریبون آزاد در تاریخ پنجشنبه 1403/5/4 در سالن اجتماعات کانون برگزار گردد.

3- درخواست انتقالی تعدادی از همکاران وکیل مطرح و با توجه به شرایط مقرر در آئین نامه نقل و انتقالات و اظهار نظرکمیسیون نقل و انتقال حسب مورد اتخاذ تصمیم شد .

به تاریخ 1403/05/08 و 1403/05/14 نود و پنجمین و نودوششمین جلسه هیأت مدیره با حضور اعضای اصلی تشکیل وپس از شور ومشورت بدین شرح اتخاذ تصمیم گردید.

1-استعفای آقای علی دهقانیان از کمیسیون حقوق بشر مطرح و مورد موافقت قرار گرفت

۲- استعفای آقای محسن علمداری از عضویت در هیئت امنای صندوق تعاون وکلا مطرح و مورد موافقت قرار گرفت

۳- پیشنهاد هلدینگ مدیس و شرکت مهندسین دانش یگانه در خصوص راه‌اندازی دو دستگاه گیت کنترل تردد مطرح ضمن موافقت با کلیت درخواست اجرای آن به تامین مالی مورد درخواست موکول گردید .

۴- تقاضای آقای علی منصوری دایر بر عضویت در کمیسیون سازش مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

به تاریخ 1403/05/21 نود وهفتمین جلسه هیأت مدیره با حضور اعضای اصلی تشکیل وپس از شور ومشورت بدین شرح اتخاذ تصمیم گردید.

۱- به منظور بهبود شرایط اشتغال وکلا با توجه به افزایش جمعیت حاصل از قانون تسهیل نظر به امکان بازنگری در قانون مذکور قرر گردید پیشنهاد کانون فارس دایر بر گنجاندن برنامه‌هایی نظیر الزامی شدن وکالت در دعاوی وکیل خانواده بیمه وکالت و راهکارهای مشابه به اسکودا اعلام تا با جلب نظر سایر کانون‌ها به دولت و قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی منعکس تا قرار گیرد .

۲- به منظور پیگیری تفاهم‌نامه کانون وکلا با شهرداری و شورای شهر صدرا جهت انجام امور معاضدتی و پیگیری سایر رووس تفاهم نامه آقای فاضل پارسایی به عنوان نماینده کانون معرفی گردید .

۳- در اجرای آیین نامه لایحه استقلال نظر به حلول موعد مقرر در آیین نامه اعضای هیئت نظارت بر انتخابات دوره سی و چهارم هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری فارس کهکیلویه و بویراحمد به ترتیب اعضای اصلی و علل بدل به شرح ذیل تعیین گردیدند آقای دکتر بهنام اکبری به عنوان رئیس هیئت نظارت و آقایان دکتر مصطفی ماندگار، ابراهیم مشکات، سید رسول عطار حسینی و فرهاد اسدی به عنوان اعضای اصلی و آقای محمدعلی جهانبین و خانم میترا عراقی به عنوان اعضای علی البدل تعیین گردیدند. مراتب به منتخبین ابلاغ تا برابر آیین نامه در مواعد مقرر نسبت به تشکیل جلسه هیئت نظارت اقدام نماید .

۴- درخواست کمیسیون علمی تخصصی دایر بر برگزاری دوره وکالت تخصصی در حوزه‌های حقوقی داوری با تدریس آقای دکتر ماندگار حقوق اراضی با تدریس آقایان دکتر نجیبی و بهادر بهزادی حقوق استیجاری با تدریس آقای دکتر هومان پارسا و حقوق مالیاتی با تدریس آقای دکتر محمدزاده مطرح و مورد موافقت قرار گرفت مقرر گردید کمیسیون مطابق شیوه نامه جهت ثبت نام و برگزاری دوره اقدام نماید

۵- گزارش رئیس اداره نظارت و بازرسی کانون وکلای دادگستری فارس دایر بر اعلام تخلف تعداد ۹ نفر از وکلای عضو سایر کانون‌ها موضوع تمرکز فعالیت وکالتی در حوزه کانون فارس مطرح ، نظر به اینکه رئیس اداره نظارت و بازرسی تقاضای اعلام تخلف و تعلیق نامبردگان را نموده است مقرر گردید مراتب تخلف نام بردگان برابر ماده ۶ قانون کیفری کانون اعلام تا به قید فوریت موضوع رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود مضافاً نسخه‌ای از گزارش اداره نظارت و بازرسی به کانون متبوع نامبردگان اعلام گردد .

به اشتراک بگذارید
نویسنده سایت
نویسنده سایت
مقالات: 300

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *