وکلا مظلوم بوده و میلیاردی نمی‌گیرند!/ در حوزه خصوصی میلیاردی گرفتن آزاد است!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هومان پارسا امشب در آیین گرامیداشت سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع با انتقاد از نگاه نامناسب رسانه‌ها به وکلای دادگستری اظهار داشت: وکلای ما هرگز پول میلیاردی از موکل نمی‌گیرند و اگر هم موردی باشد این قرارداد در حوزه بخش خصوصی بوده و افراد در حوزه خصوصی آزاد هستند.

وی با اشاره به اینکه حق‌الوکاله‌ها در مقایسه با تعرفه‌های دادگستری در سال‌های اخیر کاهش‌ یافته است، گفت: امروز مدام از گرفتن حق‌الوکاله میلیاردی از سوی وکلا در رسانه‌ها مطرح می‌شود، آخر کدام دریافت میلیاردی که ما از آن خبر نداریم؟ آیا اگر مورد محدودی هم در این زمینه بوده باید آن را به تمام وکلا نسبت دهیم؟

پارسا افزود: ما نه حق‌الوکاله میلیاردی داریم و نه شرف خود را به سکه و طلا می‌فروشیم و به سوگندی که یاد کرده‌ایم وفادار بوده و هستیم.

این وکیل دادگستری ادامه داد: امروز می‌گویند که کانون وکلا باید برای فارغ‌‌التحصیلان حقوق شغل ایجاد کند و سؤال من این است که چرا نهادهای دیگر این‌چنین مورد سؤال قرار نمی‌گیرند و برای نمونه چرا کانون سردفتران 8 سال است که درهای خود را به روی دانش‌آموختگان حقوق بسته است؟

وی افزود: من نمی‌دانم چه اصراری است که باید دانش‌آموختگان بیکار حقوق را تبدیل به وکیل بیکار کنیم با عنایت به اینکه بیشتر وکلای ما امروز در تأمین معیشت خود مانده‌اند و حتی پول اجاره دفتر خود را ندارند.

به اشتراک بگذارید
Milad.Tavakol
Milad.Tavakol
مقالات: 943

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *