رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس:
کارآموزان اخلاق حرفه ای را رعایت و از جایگاه وکالت صیانت کنند

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس:

کارآموزان اخلاق حرفه ای را رعایت و از جایگاه وکالت صیانت کنند

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس در آیین پذیرش هزار کارآموز وکالت طی سخنانی ضمن تبریک به پذیرفته شدگان این دوره، خدمت به مردم و جامعه در کسوت وکالت را نعمت و توفیق بزرگ توصیف کرد و گفت: وکالت، رسالتی سنگین را بر عهده وکلا می گذارد و انتظار می رود کارآموزان اخلاق حرفه ای را رعایت و از جایگاه وکالت صیانت کنند.
بهنام اکبری با بیان اینکه وکالت و قضا در نظام‌های حقوقی خصوصاً در نظام‌های دموکراتیک از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخورداراست، اطهارداشت: فلسفه و‌اهمیت این موضوع به نوع کار و رسالتی که این دو نهاد برعهده دارند برمی گردد؛ چراکه وکیل، امین مردم و  امانتداری صفت انبیاست؛ بنابراین همه ما در راستای حفظ این رسالت و این جایگاه مسئولیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای قانون تسهیل کسب و ‌ کار و صدور مجوزها ابراز داشت: انتظار می رود عملکرد و برآیند فعالیت های شما به گونه ای باشد که موید توانمندی‌های‌تان باشد.
به گفته اکبری، تواتمندی‌ها زمانی ظهور پیدا می‌کند که کارآموزان نسبت به مسائل حقوقی عالم و آگاه باشند.
وی رعایت اخلاق حرفه‌ای را هم مورد اشاره و تاکید قرار داد و گفت: اگر تخلفی رخ دهد به نام شخص تمام نمی شود؛ بلکه مایه بدنامی نهاد کانون وکلا می گردد، چرا که برای مردم جایگاه قضاوت و وکالت بسیار مهم است و از سوی آنها رصد می‌شود؛ بنابراین همه ما باید مراقب رفتار و گفتار و عملکرد خود باشیم و از جایگاه وکالت صیانت کنیم.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

به اشتراک بگذارید
نویسنده سایت
نویسنده سایت
مقالات: 274

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *