عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس:علم آموزی و روزآمد بودن از جمله نیازهای اجتناب ناپذیر حرفه‌ وکالت است

*عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس:
*علم آموزی و روزآمد بودن از جمله نیازهای اجتناب ناپذیر حرفه‌ وکالت است*

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس در آیین پذیرش هزار کارآموز وکالت، ضمن پر افت و خیز و دشوار توصیف کردن مسیر وکالت گفت: در این‌مسیر لغزش‌ها و وسوسه‌هایی وجود دارد که ممکن است وکلا را در مخمصه‌هایی قراردهد؛ در این راستا علم آموزی و روزآمد بودن  از جمله نیازهای اجتناب ناپذیر حرفه‌ وکالت است.
هومان پارسا با تاکید براینکه در این مسیر باید از خود و اخلاق حرفه ای مراقبت‌کنیم، تصریح کرد: در این راه چه غرور و چه افتخاری برتر و والاتر از آنکه داد ستم دیده‌ای را بستانیم و حقی را بر کرسی خود بنشانیم.
وی کارآموزی وکالت را فراتر از یک دوره آموزشی دانست و گفت: شما علم و آموخته‌های خود را در دوران تحصیل اندوخته‌اید و این دوره کوتاه، دوره استفاده از این اندوخته‌هاست.
عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس از دیگر ویژگی های دوره کارآموزی را  تکمیل و ترمیم آموخته‌ها با حرفه‌آموزی عنوان کرد و ادامه داد: این حرفه آموزی مستلزم درک مهارت‌ها و فنون حرفه‌ای است که میسر نمی‌شود مگر با تسلط و توانایی به ابزار کار و ابزار کار وکیل چیزی نیست جز قلم و کلام به عنوان دو واژه مقدس.
پارسا با تاکید براینکه  همه ما به عنوان مدافعان حقوق مردم و جامعه، باید در تقویت تربیت و مراقبت از این دو عنصر جوهری حرفه وکالت کوشا و پویا باشیم، تصریح کرد: تقویت با آموختن و مطالعه کردن میسر است و مراقبت یعنی حفظ ارزش و قداست قلم و کلام.
به گفته وی، قلم و کلام نباید در مسیری به کار گرفته شود که وکلا را از آرمان اصلی خود که همانا حق گرایی، حق طلبی و عدالت محوری است دور کند.
پارسا در جمع بندی سخنان خود با بیان اینکه کارآموزان و وکلا باید به اخلاق حرفه ای، صداقت و درستکاری پایبند باشند، اظهار داشت: کلام آخر اینکه آموزش نقطه پایانی ندارد، علم حقوق یک اقیانوس است: بنابراین علم آموزی و روزآمد بودن  از جمله نیازهای اجتناب ناپذیر حرفه‌ وکالت است که باید مورد توجه کارآموزان باشد.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

به اشتراک بگذارید
نویسنده سایت
نویسنده سایت
مقالات: 308

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *