مصاحبه با رتبه (۱) اختبار بهمن ماه ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

ایمان بهمنی فر متولد ۱۳۶۹ در شهر شیراز است.
او توانسته است در اختبار اخیر کانون وکلای دادگستری منطقه فارس رتبه یک را به خود اختصاص دهددر ادامه گفتگوی روابط عمومی کانون وکلای دادگستری منطقه فارس را با این رتبه برتر مطالعه می‌فرمایید.

۱-آقای بهمنی ضمن تبریک، شرح مختصری از خود و سوابق تحصیلی و شغلی‌تان ارائه کنید:
با عرض سلام ایمان بهمنی فر هستم متولد مهر ماه ۱۳۶۹ محل تولدم شیرازهست ولی زادگاهم روستای سیوند می‌باشد. پس از گذراندن مقاطع تحصیلی دوران مدرسه . رشته علوم انسانی را انتخاب نمودم پس از اخذ مدرک دیپلم با توجه به این که مطالعه چندانی برای کنکور نداشتم در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام و رشته حقوق را انتخاب کردم پس از گذراندن مقطع کارشناسی عازم خدمت مقدس سربازی شدم.

۲-در خصوص نحوه قبولی در آزمون ورودی و رتبه خود توضیح دهید:
از سال ۱۳۹۷ مطالعه جدی برای قبولی در آزمون وکالت را شروع نمودم که پس از ۲ سال مطالعه در سال ۱۳۹۸ موفق به کسب رتبه ۱۶ کانون وکلای دادگستری فارس شدم.
۳-دیدگاه شما در خصوص نحوه فعالیت در دوره کارآموزی و جلسات کمیسیون کارآموزی چه بود ؟
دوران کارآموزی دوران طلایی برای کسب تجربه در حرفه وکالت می‌باشد استفاده از تجربیات وکلای با سابقه،مطالعه پرونده های متنوع در محاکم دادگستری وهمچنین شرکت در کلاس‌ها و جلسات آموزشی کمیسیون کارآموزی باعث ارتقاء سطح علمی کارآموزان و کسب تجربه کافی در حرفه وکالت برای کارآموزان محترم خواهد شد.
۴-منابع مورد مطالعه شما و مدت زمان اختصاص داده شده برای آزمون اختبار چه بود؟
در خصوص منابع مورد مطالعه این نکته مهم را باید به عرض برسانم که سوالات کتبی آزمون اختبار حجم قابل توجهی از سوالات رویه محور و کیس پرونده طرح شده بود با توجه به اینکه بنده در طول دوران کارآموزی پرونده‌های متنوعی را مطالعه و در جلسات مختلف دعاوی شرکت کرده بودم این موضوع کمک شایانی به بنده نمود و باعث شد بتوانم قدرت تجزیه و تحلیل و استدلال در مبانی حقوقی را افزایش دهم در خصوص کتب مطالعه شده در درس حقوق مدنی شرح جامع فرهاد بیات به همراه قواعد عمومی قراردادها دکتر صفایی درس حقوق تجارت متن قانون صرفا مبحث استاد تجاری از کتاب دکتر رشیدی نسب مطالعه کردم درس جزا شرح آزمونی احمد غفوری درس آیین دادرسی کیفری متن قانون درس حقوق ثبت کتاب دکتر غلامرضا شهری و درس آیین دادرسی مدنی ۳ جلدی بنیادین دکتر شمس بهمراه متن قانون و قوانین خاص مرتبط با هر درس را مطالعه نمودم مدت زمان اختصاص داده شده برای مطالعه ازمون اختبار. پس از قبولی ورودی آزمون کانون وکلا به صورت پراکنده مطالعه داشتم ولی به صورت جدی برای آزمون اختبار حدود ۵ ماه مطالعه نمودم.

۵-آینده نهاد وکالت را چطور ارزیابی می‌کنید ؟
متاسفانه طی چند سال اخیر کم لطفی های در حق نهاد وکالت انجام شده که نقطه شروع آن آیین نامه اجرایی کانون وکلا بوده گام بعدی تصویب طرح تسهیل …
بعد از ان استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهها در شرکت‌ها به عنوان نماینده حقوقی به جای وکلا بوده…
متاسفانه امروز با این مواجهیم صدور ابطال و تمام امور مرتبط با پروانه وکالت تلاش داره می‌شه که از دست کانون وکلا خارج شود….
اگر چنین پیش رود آینده روشنی در انتظار نهاد وکالت نیست …
امید وارم با اتحاد و همدلی بین کانون های وکلا این معضل های پیش رو نهاد وکالت برداشته شود.

۶-سخن پایانی ؟
تشکر ویژه دارم بابت زحمات ریاست محترم کمیسیون اختبار و کارآموزی جناب آقای محمد نوروزی و سایر اعضا محترم کمیسیون که با تشکیل کلاسهای اموزشی متنوع باعث ارتقا سطح علمی کارآموزان از جمله بنده شده است در نهایت برای تمام پذیرفته شدگان آزمون اختبار آرزوی موفقیت و سربلندی را دارم.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

به اشتراک بگذارید
نویسنده سایت
نویسنده سایت
مقالات: 289

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *