نشست مشترک اعضاء هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس با رئیس کل دادگستری استان فارس و سایر مسئولان قضائی استان و شیراز

به گزارش کمیسیون روابط عمومی و امور بین الملل ، نشست مشترک اعضاء هیات مدیره کانون وکلای دادگستری منطقه فارس، دادستان انتظامی کانون و روسای کمیسیونهای ذیربط با دادگستری با رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان مرکز استان و سایر مسئولان قضائی استان و شهرستان شیراز در تاریخ 13/4/95 در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگیان شیراز برگزار گردید.

در ابتدا دکتر بهنام اکبری رياست كانون وكلاي دادگستري فارس و كهگيلويه و بويراحمد ضمن خوشامد گویی به مدعوین حاضر در جلسه و آرزوي قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: کانون وکلا به عنوان یک بال فرشته عدالت و بعنوان بازویی پر توان در کنار دستگاه قضا همواره به وظایف ذاتی خود که تحقق عدالت است؛ ایفای نقش نموده است. وی با بیان اینکه اقدامات دادگستری استان فارس در ایجاد امنیت و آرامش و تحقق عدالت بر کسی پوشیده نیست؛ اظهار امیدواری نمود همکاری و تعامل بیشتری با نهاد وکالت وجود داشته باشد چه آنکه نهاد وکالت و دستگاه قضا مکمل یکدیگر بوده و بایستی از هر لحاظ بین وکلا و قضات همسویی وجود داشته باشد و جايگاه و منزلت هر دو رعايت گردد.

در ادامه علي القاصي مهر  رییس کل دادگستری استان فارس بر لزوم اهتمام بیشتر بر روی مقوله سلامت مجموعه قضایی و نهادها و سازمانها مربوطه تاکید نمود.
وي در نشست هیات مدیره کانون وکلا و مجموعه قضایی استان فارس با اشاره به  دیدار مسئولان قضایی با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در نشست اخیر که با مسئولان قضایی کشور داشتند بر روی مسائلی پیرامون عملکرد دستگاه قضایی از جمله اعتماد مردم نسبت به این دستگاه تاکید ویژه ای داشتند. وی با بیان اینکه  در حوزه سلامت اداری قضات استان فارس از بهترین و سالمترین قضات هستند، اظهار داشت: وکلا و کارشناسان استان فارس نیز در حوزه سلامت و اخلاق بهترین هستند. وی با تاکید بر لزوم توجه به آگاهي رساني جامعه نیز گفت: وکلا می توانند در آموزش حقوقی مردم و جامعه تاثیرگذار باشند.
القاصی مهر با اشاره به راه اندازی و استفاده از سامانه الکترونیکی سنا نیز بیان کرد: پیش نویس این سامانه بعد از مدتها تدوین شده و برای تایید نهایی نزد ریاست قوه قضاییه است، این آیین نامه  تحول اساسی در فرایند دادرسی ایجاد می کند. رییس کل دادگستری فارس در خصوص مزایای این سامانه افزود: مشکلاتی که در بخش دادرسی است با این آیین نامه مرتفع می شود که به عنوان نمونه می توان به رفع اطاله دادرسی و حفظ حرمت و حریم خصوصی افراد اشاره کرد.

در بخش بعدي علي صالحي دادستان مركز استان نیز با اشاره به نقش مهم وکلا در دادرسی گفت: یک دادرسی منصفانه  در سایه یک دفاع منصفانه ایجاد می شود. وي افزود: یک وکیل با دفاع منصفانه می تواند حقی را که در حال تضییع شدن است به جامعه برگرداند همچنین می توانند به دستگاه قضایی در بحث سالم سازی با رعایت اخلاق حرفه ای کمک کنند.
وی تاکید کرد: وکلا در سلامت دستگاه قضایی تاثیرگذار هستند و دادستانی شیراز برای تعامل با کانون وکلا آمادگی کامل را دارد زیرا این جلسات تعاملی می تواند  برای پاکسازی و سالم سازی دستگاه قضایی که نتیجه آن رضایتمندی مردم است، تاثیرگذار باشد.

در بخش انتهايي نشست كه به مسائل و چالشهاي موجود در ارتباط با وكلا و دستگاه قضا اختصاص داشت به موارد متعددي اشاره گرديد. از جمله اين موارد در ارتباط با تعداد ورودي آزمون وكالت كه در كميسيون نياز ١٣٠ تن تصويب شده است مباحث متعددي مطرح گرديد و در همين خصوص رياست دادگستري كل استان فارس اظهار داشتند كه مجدداً اين مسأله را بررسي خواهند نمود. همچنين پيرامون موسسات حقوقي غير قانوني كه مشغول به فعاليت هستند و معضلات بسياري را در جامعه بوجود آورده اند؛ تبادل نظر گرديد و دادستان مركز استان اظهار داشت در حال حاضر با اين موسسات برخورد قاطع مي شود و بنابراين شد كانون وكلا موسسات حقوقي غير مجاز را به دادستاني اعلام و از آن طريق اقدام قانوني صورت پذيرد. تشريح سامانه ابلاغ الكترونيكي (سنا) ، رعايت شأن و جايگاه وكلا در دادگستري و همچنين لزوم تداوم نشست هاي مشترك جهت رفع مشكلات و چالشهاي موجود، از ديگر موارد طرح شده در اين نشست بود.
نشست با اقامه نماز جماعت و پذيرايي افطار پايان پذيرفت.

روابط عمومي و امور بين الملل كانون وكلاي دادگستري منطقه فارس

به اشتراک بگذارید
Milad.Tavakol
Milad.Tavakol
مقالات: 943

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *