بولتن داخلي كانون وكلاي دادگستري منطقه فارس- آبانماه ١٣٩٩

گزارش نحوه انجام امور اداري و وظایف قانونی هيات رئيسه ، هيات مديره ، اركان ، كميسيون هاي تخصصي و اعلام تراز مالي كانون وكلاي دادگستري فارس و کهگیلویه و بویر احمد

بنام خدا

بولتن خبري آبان ماه ١٣٩٩ كانون وكلاي دادگستري منطقه فارس

در راستاي اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و گزارش نحوه انجام امور اداري و وظایف قانونی هيات رئيسه ، هيات مديره ، اركان ، كميسيون هاي تخصصي و اعلام تراز مالي كانون وكلاي دادگستري فارس و کهگیلویه و بویر احمد بولتن آبان ماه ١٣٩٩ مشتمل بر موارد یاد شده توسط بازرس هيات مديره با همکاری کمیسیون روابط عمومی و امور بین الملل  تهیه و جهت ملاحظه همكاران تقديم مي گردد.

سعي شده است تا همکاران علاقمند بتوانند با توجه به تعطيلي يك هفته اي بخش هاي اداري كانون مستندات لازم رادر اين ايام كرونايي كه محدوديت هاي رفت و آمد حاكم است از چگونگي اداره اين خانه مشترك از طريق وب سايت كانون بدست آورده  و با آگاهی از اقدامات نمایندگان خود ،  امكان ارائه پیشنهاد و همفكري لازم با هیات مدیره براي آنها فراهم شود.

با احترام ؛ شهرام مختاری

بازرس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

اهم مصوبات، اقدامات و نشست های سی و دومین هیأت مدیره کانون وکلا  از تاریخ 1399/7/30 لغایت 1399/09/05 به شرح ذیل می باشد:

  1. اهم مصوبات :

الف) مقرر گردید با توجه به درخواست کمیسیون روابط عمومی و امور بین الملل « موزه وکلا » جهت نگهداري هدايا و جوايز ورزشي ایجاد گردد و متعاقباً هزینه های ایجاد موزه برآورد و بنظر هیأت مدیره برسد.

ب) اعضاء ارکان انتظامی کانون و دایره معاضدت قضائی و کمیسیون های تخصصی کانون وکلا مشخص و مورد تصویب هیأت مدیره قرار گرفت.

ج) با توجه به مصوبه قبلی هیأت مدیره مبنی بر اصلاح مقررات و قواعد حاکم بر مرکز داوری آقای شهرام مختاری رئیس مرکز داوری کانون فارس گزارشی از تغییرات بعمل آمده در چارت تشکیلاتی مرکز  و نحوه اصلاح مقررات آن ارائه نمود و سپس ١- اساسنامه مركزداوري٢- قواعد و آئین داوری ٣-قواعد و آئین ميانجي گري ٤- نمونه شرط داوری و میانجی گری مرکز ٥- آئین نامه داخلی مرکز در مورد تشکیلات و نحوه ارائه خدمات ٦- آئین نامه هزینه های مرکزتوسط ايشان ارائه و به تصویب هیأت مدیره رسید و مقرر شد تا اجرای مقدمات لازم در مرکزمقررات سابق اعمال گردد.

همچنین با توجه به اصلاحیه اساسنامه و آیین نامه تشکیلات داخلی مرکز داوری کانون وکلا ، اعضاء هیأت مدیره و اعضاء دیوان داوری مرکز از جانب رئیس مرکز پیشنهاد و به تصویب هیأت مدیره رسید.

د) با توجه به استعفاي جناب آقاي رسول عطارحسيني دادستان محترم انتظامي كانون و ضمن سپاس از زحمات بي شائبه ايشان در خدمت به جامعه وكالت آقای سید ابراهیم مشکات بعنوان دادستان انتظامی و آقای مذکور صالحی بعنوان معاون دادستان تعیین گردیدند.

ه ) طرح ایجاد شبکه اينترنتي آموزش كانون وكلاي منطقه فارس مطرح و با توجه به نیاز آموزش وکلا و کارآموزان و همچنین با عنايت به شیوع گسترده ویروس کرونا در كشور و اينكه معلوم نيست چه زمان به وضعيت عادي بر خواهيم گشت ؛ايجاد آن مورد تصویب هیأت مدیره قرار گرفت و مقرر گردید کمیسیون آموزش و کمیسیون اختبار و کارآموزی مجری تولید محتوای این شبکه باشند و این طرح با همکاری و مشارکت کمیسیون روابط عمومی و کمیسیون انفورماتیک اجرا گردد.

و) با توجه به وضعیت فعلی جامعه و شیوع موج سوم ویروس کرونا در كشور و جلوگيري از ازدحام همكاران در كانون ورفع هرگونه نگراني در انجام وظايف وكالتي خود مقرر گردید پروانه وکلا و کارآموزان تا پايان دي ماه ١٣٩٩ دارای اعتبار باشد لذا وكلا مي بايست با پرداخت هزينه مقرر سالانه دادگستري درخواست افزایش اعتبار پروانه وكالت خود را از طریق وبسایت كانون ثبت وجهت اعمال آن به دبیرخانه کانون منعکس نمايند.

2– جلسات هماهنگی و نشست ها :

الف ) با توجه به هماهنگي انجام شده توسط سازمان امور مالياتي كشور با  قوه قضاييه در خصوص فروش تمبر مالياتي وكلا در ادارات دارايي استان ها جلسه اي با حضور آقايان محمد جعفر مقتدري و شهرام مختاري با رييس كل محترم دادگستري استان فارس و معاونان ايشان برگزار گرديد و جهت سهولت در ابطال تمبر مالياتي و پرداخت هزينه هاي مقرر قانوني صندوق حمايت و كانون ؛ طرح فروش تمبر مالياتي از طريق اپليكيشن شركت تجارت الكترونيك پارسيان كه با اخذ مجوز از سازمان امور مالياتي ارائه مي گردد مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در نهايت مقررشد جهت اعلام نظر به معاونت آمار و انفورماتيك قوه قضاييه منعكس شود.

ب ) در راستاي ارائه خدمات رفاهي و مالي به همكاران با مؤسسه اعتباری-مالي ملل در استان هاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد جلسه اي در جهت ارائه تسهیلات مالي به وکلاي دادگستري عضو كانون برگزار گردید که ماحصل جلسه طی نامه شماره 211349/1399 مورخ 1399/9/3 دایر بر ارائه انواع تسهیلات و خدمات بانکی به وکلا ،  پیوست این گزارش می باشد. در مرحله اول همكاران محترمي كه قبلا از طريق كانون وام دريافت ننموده و يا اقساط آنرا بطور كامل پرداخت كرده اندمي توانند درخواست خود را از طريق فرم مخصوصي كه در چند روز آينده در وب سايت كانون فارس قرار داده خواهد شد ثبت تا نامه معرفي آنها جهت دريافت وام صادر گردد.

3- گزارش ارکان انتظامی  کانون وکلا (دادسرا و دادگاه انتظامی) و دایره معاضدت قضائی و مرکز سازش و داوری وهمچنین صورتجلسه شورای اجرائی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) كه در تاریخ 1399/8/29 برگزار گردیده  است در قالب فایلPDFبه پیوست این گزارش تقديم مي شود.

روابط عمومی و امور بین الملل کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد

به اشتراک بگذارید
Milad.Tavakol
Milad.Tavakol
مقالات: 943

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *