گفتگوی روابط عمومی کانون وکلای دادگستری فارس با جناب سینا قنبری اصل

«سینا قنبری اصل» توانست در آزمون ورودی وکالت سال1402 کانون وکلای دادگستری منطقه فارس رتبه اول را به خود اختصاص دهد .

با او را می‌خوانید

جناب قنبری ضمن تبریک بابت کسب رتبه اول آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون وکلای فارس ،لطفا

شرح مختصری از خود و سوابق تحصیلی تان ارائه نمایید.

با عرض سلام سینا قنبری اصل هستم، متولد اسفند ماه ۱۳۷۷، محل تولدم شیراز است و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی می باشم.

مقاطع تحصیلی زمان مدرسه را در شهر کوچک خان زنیان و در رشته تجربی تحصیل کردم. هرچند که علاقه زیادی به رشته حقوق داشتم اما با اصرار خانواده کنکور تجربی دادم و در رشته پرستاری دولتی پذیرفته شدم اما به دلیل علاقه زیادی که از نوجوانی به رشته وکالت داشتم با تحقیق و مشورت با برخی از بزرگتر ها و وکلای با سابقه تصمیم گرفتم به جای پرستاری به وسیله سوابق تحصیلی در رشته حقوق دانشگاه آزاد ثبت نام کنم 

بعد از ۶ ترم با معدل ۱۸و ۴۰ فارغ التحصیل شدم، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ شرکت کردم و با کسب رتبه ۳۲ در گرایش جزا و جرم شناسی به عنوان دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به تحصیل شدم. به خاطر شرط سنی نتوانستم در آزمون کانون وکلادر سال ۱۴۰۱ شرکت کنم و در نهایت آزمون امسال که ۲۴ سال سن داشتم برای اولین بار در آزمون وکالت شرکت کردم و رتبه ۱ کانون وکلای فارس و ۱۲ کشور را کسب کردم.

-از چه زمانی به حرفه وکالت علاقه مند شدید؟

در خویشاوندان نزدیک چند بزرگوار به حرفه وکالت مشغول بودند که دیدن موفقیت آن ها و مشورت با آن ها درمورد آینده شغلی باعث شد که به وکالت بسیار فکر کنم سپس بعد از شروع مقطع کارشناسی یعنی همان ابتدای سال ۹۶، آشنایی با اساتید شریف و با سواد از جمله دکتر رضا شریفی و الگو گرفتن از این وکیل شریف و موفق هدف وکیل شدن را از همان ابتدای دوره تحصیلی مقطع کارشناسی برایم جدی و تثبیت شد و با مطالعه و تحقیق بیشتر در سیره بزرگانی از جمله دکتر بهمن کشاورز و مطالعه کتب حقوقی و حرفه ای و با شناخت روحیه عدالت طلبی خود این هدف برای من تبدیل به یک( باید) شد که باید به آن می‌رسیدم.

-برای آزمون وکلات از چه منابعی بیشتر بهره گرفته اید، آیا در کلاس فوق برنامه موسسات آموزشی شرکت داشته اید؟

از خدمات هیچ موسسه ای برای آزمون وکالت استفاده نکردم و به هیچ عنوان استفاده از این خدمات رو توصیه نمیکنم .

بهترین منبع برای آزمون و برای سواد آموزی هر داوطلب کتاب است و به عنوان یک حقوق خوان  مهارت کتاب خوانی را توصیه جدی میکنم.

فارِغ از منابع مرجع و مطالعات دانشگاهی و تخصصی برای آزمون 

درس مدنی: دو جلدی دکتر توکلی، تست قربانی

 در آیین دادرسی مدنی:

دوجلدی دکتر توکلی و کتاب اجرای احکام دکتر شمس و تست عمروانی

در درس تجارت:

دوجلدی دکتر توکلی و دو جلدی رشیدی نسب و تست نیلوفر حسینی

برای درس جزاو آیین دادرسی کیفری: کتاب احمد غفوری، هرچند که کتاب دوره پیشرفته حقوق جزا دکتر بهداد کامفر هم مطالعه داشتم، تست غفوری.

اصول فقه :دو جلدی سمیرا محمدی، متون فقه: متن اصلی تحریر الوسیله، اساسی: نص قانون. 

شیوه مطالعه من به این طریق بود که ۳ ماه از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب در کتابخانه اسناد ملی شیراز در حال مطالعه بودم. چون وضعیت خوبی در دروس کیفری داشتم مطالعه آن ها را تا هفته آخر آزمون به تاخیر انداختم و تمرکز خود را بر روی تقویت دورس مدنی و آیین دادرسی مدنی و تجارت قرار دادم. 

هر روز ۳ یا ۴ درس را مورد مطالعه قرار میدادم

در کنار کتاب های آزمونی قانون خوانی را به صورت جدی دنبال میکردم. همیشه بر این اعتقاد بودم که موفقیت در آزمون حقوقی به مرور زیاد برمیگردد، بنابراین برنامه‌ای که برای خودم ترسیم کرده بودم مبتنی بود بر مرور زیاد بود.

من تعداد تست زیادی را به دلیل وقت کم کار نکردم اما به داوطلبان توصیه میکنم ابتدا مطلب را بخوانند سپس مرور کنند و بعد از آن در فاصله یک هفته تست بزنند، اما هدف آن ها سنجش نباشد،‌ بلکه یادگیری باشد! بنابراین از غلط زدن نترسند و با تحلیل مناسب نکات ضعف خود را پوشش بدهند. 

چند سالی هست که سطح سوالات بالاتر رفته و به شدت مفهومی و ترکیبی شده لذا مطالعه صرف متن قانون برای موفقیت در آزمون کفایت نمیکند!  به همین علت حتما شرح مواد و ارتباط آن ها را به دقت مطالعه کنند‌. توصیه آخرم این هست که از قوانین خاص و وحدت رویه ها به ویژه وحدت رویه های جدید به هیچ عنوان غافل نشوید و وقت ویژه ای برای آن اختصاص دهید به خصوص در دوران جمع بندی‌.

-آینده حرفه وکالت را چطور ارزیبابی میکنید؟

هرچند که در چند سال اخیر کم لطفی های بسیاری نسبت به حرفه شریف وکالت صورت گرفته و حمله های مختلفی به این نهاد انجام شده که باعث دل نگرانی های برای افراد دغدغه مند و آگاه شده اما شرافت ، عدالت و حق طلبی وکلا حتما باعث خواهد شد که از این دوره تاریک هم عبور کنیم.

-چرا کانون وکلا را برای کارآموزی و کسب پروانه وکالت انتخاب کرده اید؟

سابقه درخشان، نزدیک به یک قرن در خدمت عدالت بودن، وجود بزرگان و مشاهیری همچون: استاد بهمن کشاورز و بسیاری از اساتید به نام حقوق در این نهاد مردمی و عدم وابستگی این نهاد بر خلاف سایر نهاد ها را از مهم ترین دلایل انتخاب خود برای عضو کوچکی از این نهاد و خانواده بزرگ میدانم زیرا استقلال کانون وکلا را قدرتی میدانم که عدالت و حقیقت را قربانی مصحلت نمی کند.

لذا استقلال کانون، ضامن بقای عدالت در جامعه است.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

به اشتراک بگذارید
نویسنده سایت
نویسنده سایت
مقالات: 263

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *